Hornbach již několik let nemá slevové akce. Tvrdí totiž, že má na rozdíl od konkurence trvale nízké ceny. Aby toto tvrzení bylo důvěryhodné, mají takzvanou cenovou záruku. Rozhodně není pravda, že by všechny produkty byly levnější než u konkurence. Jsou tam klidně takové, které jsou i o 50 % dražší než běžná cena třeba v UNY HOBBY. Z toho důvodu se dá cenová záruka využívat poměrně pravidelně.
Jak cenová záruka funguje?
Je to jednoduché. Najdete-li totožný produkt (stejný EAN - čárový kód) v jiném obchodě, dá Vám Hornbach ještě o 10 % lepší cenu než konkurence. To zní dobře. Je tam nějaký háček? Žádný zásadní, opravdu to funguje! Dokonce lze tuto záruku uplatnit i 3 týdny po nákupu.
Jsou tam ale nějaká pravidla, která je dobré vědět. Zajímavé je, že nemusíte hledat v kamenném obchodě, ale můžete porovnávat i u čistě eshopových prodejců - to je velkorysé. Pokud ale nemá eshop dopravu zdarma (případně pobočku s výdejem zboží někde nedaleko), připočítá vám k ceně dopravu a pak už často na cenovou záruku nedosáhnete. To je ale podle mě fér.
Druhá věc je, že se cenová záruka nevztahuje na různé likvidace skladů, kde se často prodává bez zisku. To mi taky ze strany Hornbachu příjde v pořádku.
Mají nejnižší ceny?
Jak již píšu v úvodu - nemají. Nedělal jsem žádný obsáhlejší průzkum cen, ale opravdu není problém najít produkt, který je u konkurence levnější. Na jednu stranu mě tedy jejich marketingová strategie trvale nejnižších cen vadí, protože se to tváří tak, jak to úplně není. Na druhou stranu mají tu cenovou záruku, která funguje celkem bez problému.
Jak cenovou záruku uplatnit
Cenovou záruku je potřeba vyřídit vždy na daném úseku přímo v obchodě. To znamená, že pokud nakupujete zahradnický substrát, prodlužovací kabel a WC sedátko, kde vše je u konkurence levnější, musíte oběhnout všechny tři oddělení a u každého řešit to stejné. Ve výslekdu tedy asi dopadnete tak, že budete cenovou záruku uplatňovat jen tam, kde jde ve výsledku spíše o stokoruny, než o desetikoruny.
Na daném oddělení musíte sdělit o jaký produkt se jedná a kde ho mají levněji. Zpravidla se to ověřuje na eshopu, protože i ostatní kamenné obchody mají většinou eshop. Ale určitě by stačil i leták. Pracovník oddělení pak musí vytisknout stránku s produktem a jeho cenou a stránku s kontaktem na obchod. Dále musí ověřit cenu dopravy. Rozhodně doporučuji, vytiskněte si tyto stránky předem sami, dost lehce můžete narazit na pracovníka, pro kterého je problém samotné najití eshopu a jeho produktu a následné vytisknutí stránek. Opravdu to velmi zdržuje. Vždy tedy chodím s připravenými podklady. Jde přece jen o můj čas. I tak počítejte s tím, že vás to zdrží. Občas mám pocit, že to pracovník dělá poprvé, musí volat jinému kolegovy o radu atp. Naposledy jsem měl kvůli tomu zdržení i na pokladně.
I když je mě osobně někdy nepříjemné "zdržovat" s nějakou cenovou zárukou, nikdy jsme se s neochotou nesetkal. Vše vždy proběhlo zcela bez problému. Navíc když se podívám jak masivní reklamu na svoji cenovou záruku mají, tak bych se v případě neochoty velice rychle a ostře ohradil. Přikladám jen pár míst - vše z jedné prodejny. Podobných poutačů je v prodejně i před prodejnou na parkovišti mnohem více.
Příklad cenové záruky - stropní lišta
Stropní lišta EAN 4011197260203
Cena v UNI HOBBY: 15 Kč
Cena v Hornbachu: 29 Kč (celkem rozdíl, co?)
Jak jsem psal, jde mi o stokoruny, tak co tady řeším? No kupoval jsem jich 30.
Takže:
30ks v UNI HOBBY: 450 Kč
30ks v Hornbachu: 870 Kč
30ks v Hornbachu po cenové záruce: 405 Kč
Cena za dopravu se v tomto případě neřešila, protože jsem porovnával brněnský Hornbach a brněnské UNI HOBBY
Příklad cenové záruky - interierový lak
Fortekryl interiérový lak EAN 8590892118270
Cena na barvarna.cz: 821 Kč
Cena v Hornbachu: 889 Kč
Cena v Hornbachu po cenové záruce: 739 Kč
Cena za dopravu se v tomto případě také neřešila, protože barvarna.cz k tomuto produktu nabízí dopravu zdarma.
Laky jsem kupoval celkem dva, ale na dvakrát. Cenovou záruku jsem tedy vyřizoval jednou normálně a jednou zpětně ve lhůtě 3 týdny. Zajímavé bylo, že se to muselo dělat dvakrát - i dvakrát tisknout produktovou stránku a stránku s kontakty. Vlastně dva nezávislé úkony. Takže zase trošku zdržení.
Funguje to!
Tak jak vidíte, cenová záruka pěkně funguje, ale zdrží Vás to. Nicméně na příkladech výše jsem v jednom případě ušetřil 465 Kč a v druhém 300 Kč, takže to za to stojí. :-)
Ideální stav by samozřejmě byl, kdyby Hornbach dostál svému slibu a byl skutečně nejlevnější, to je ale asi mimo realitu. Nakonec ještě dodám, že pokud v Hornbachu nakoupíte přes eshop, tak se cenová záruka pohodlně vyřizuje přes webový formulář, to ale nemám vyzkoušené, protože nakupuju v prodejně.
Nejen Hornbach
Tak a teď až po dopsání článku jsem si všiml, že něco podobného nabízí i OBI a Bauhaus a možná i další prodejci. Nijak jsem to ale nezkoumal, takže můžete-li někdo porovnat jak je to s těmito službami jinde, napiště do komentáře. :-)